قوانین عمومی
استفاده شما از فروشگاه اینترنتی کتاباما “Ketabama.ir” به منزله قبول کلیه شرایط مندرج در این صفحه می باشد. در ادامه محتویات این صفحه منظور از “فروشگاه کتاباما”، “وبسایت کتاباما، فروشگاه کتاب کودک و نوجوان” به آدرس اینترنتی https://www.ketabama.ir می باشد.
کاربران گرامی توجه داشته باشید، کلیه قوانین و مراحلِ خرید در فروشگاه اینترنتی کتاباما منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و حمایت از حقوق مصرف کنندگان است که مصرف کننده متعاقبا موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در آینده اصلاحات و تغییراتی در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای فروشگاه کتاباما ایجاد شود، در همین صفحه به روز رسانی و منتشر می شود. بنابراین شما توافق میکنید، استفاده مستمر از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش:
کتاباما به مشتریان خود امکان ثبت سفارش درهر ۷ روز هفته و به صورت شبانه روزی را میدهد.
روز کاری به معنی روزهای شنبه تا پنج شنبه هر هفته، بجزتعطیلات رسمی در ایران است؛ بنابراین کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات، پردازش میشوند.
وضعیت کلیه سفارشهای ثبت شده در فروشگاه کتاباما از طریق پیام کوتاه، اطلاع رسانی و در صف پردازش قرار میگیرند.
فروشگاه کتاباما همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را مینماید. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در کتاباما، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری به پایان برسد؛ حق کنسل کردن آن سفارش و استرداد وجه سفارش، برای فروشگاه کتاباما محفوظ است، مشتری نیز میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
فروشگاه کتاباما مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری را پردازش و ارسال نماید. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای فروشگاه کتاباما محفوظ است.
کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود.
مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
همچنین، امکان پرداخت در محل در حال حاضر وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ سفارش از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
هفت روز ضمانت بازگشت کالا:
مشتری می تواند ظرف مدت هفت روز کاری اقدام به انصراف خود از خرید نماید، مشروط به اینکه:
کالای خریداری شده باز نشده و پلمپ باشد.
هزینه باز پس فرستادن کالا برعهده خریداراست.
نظر به انتخاب روش تحویل کالا توسط مشتری، زمان آغاز هفت روز کاری برای انصراف از خرید، طبق تاریخ تحویل کالا توسط شرکت به کالا رسان مناط اعتبار میباشد.
چناچه کالای خریداری شده توسط مشتری با کالای ارسال شده توسط شرکت متفاوت باشد مشتری باید حداکثر ظرف مدت 24 ساعت پس از دریافت کالا از کالا رسان، کالا را باتوجه به شرایط ذیل به شرکت عودت نماید:
هزینه عودت کالا بر عهده شرکت خواهد بود.
زمان محاسبه عودت کالا در فرض فوق ازسوی مشتری، تاریخ مندرج در قبض تحویل کالا به کالا رسان خواهد بود.
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بستهبندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
از آنجا که فروشگاه کتاباما یک وب سایت خردهفروشی آنلاین کتاب است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرفکننده است ( سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمیشود).
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت، تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به مقدادای تی بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی جلد یا داخل کتاب و یا کارتن، یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
خسارت در هنگام حمل و نقل:
خریدار مکلف است بلافاصله پس از در یافت کالا، اقدام به بازگشایی کالای خریداری شده از بسته یا پاکت و غیره در مقابل کالارسان نماید. چنانچه کالای خریداری شده دارای عیوب ظاهری مانند شکستگی، ترک خوردگی، زدگی وغیره، باشد؛ خریدار می تواند از تحویل کالا اجتناب کند. در غیر اینصورت، تحویل کالا توسط کالا رسان به خریدار، به منزله تایید صحت و سلامت فیزیکی کالا بوده و شرکت ادعای بعدی خریدار در این خصوص را نمیپذیرد.
نحوه بازگشت کالا:
از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش فروشگاه کتاباما، جداً خودداری کنید.
کالا برای بازگشت، باید داخل جعبه یا کارتن اصلی خود به خوبی بستهبندی شود.
حتما قبل از تحویل کالا به ارسال کننده از تمام جهات و در پس زمینه سفید، از محصول و بسته بندی عکس بگیرید و نزد خود نگه دارید تا در صورت نیاز برای کارشناسان این مجموعه ارسال نمایید.
برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا کتاب و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
از آنجا که واریز هزینه ارسال، منوط به دریافت رسید پستی است، برای اطمینان رسید هزینه ارسال را به همراه بسته ارسال کنید.
شما میتوانید بسته خود را به آدرس مندرج در صفحه “تماس با ما” ارسال نمایید.
پس از دریافت و پذیرش کالا توسط فروشگاه کتاباما، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناس خدمات پس از فروش، تا حداکثر یک هفته زمان خواهد برد.
از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 24 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان مقداد ای تی، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ فروشگاه کتاباما بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال میکند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز میکند. بدیهی است در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه میشود. برای کالای گرانتر، مشتری تفاوت را پرداخت میکند و برای کالای ارزانتر، مقداد ای تی تفاوت را به حساب مشتری واریز میکند.
اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمیکند و فروشگاه کتاباما در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچگونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را میپذیرد.
به دو روش درخواست خود را به خدمات پس از فروش اطلاع دهید:
روش اول: با شماره تلفن 09198085025 خدمات پس از فروش تماس بگیرید.
روش دوم: پیام خود را در صفحه “تماس با ما” ارسال کنید.
توجه: جهت رسیدگی به درخواست، ذکر شماره پیگیری سفارش در هر یک از روشهای بالا الزامی است.
به خبرنامه کتاباما بپیوندید
اولین نفری باشید که پیشنهادات ویژه و رویدادهای ما را میبینید. همچنین جدیدترین اخبار کتاب و کتابخوانی و مقالات مرتبط با آن را برای شما بصورت رایگان ارسال میکنیم.